V u x n a m ä n n i s k o r ?

Ibland blir man förvirrad, hur orkar vuxna människor snacka skit om varandra på nätet; ja ungefär som ett par fnittriga fjortonåriga tjejer... Förstår inte hur man orkar, det är eventuellt intressant att läsa om (i ren nyfikenhet) och båda parterna skämmer ut sig till en viss grad.


Är man 18 år och uppåt, borde man börja få ett visst vett eller sundt beteénde som vissa verkar sakna. Att vissa människor aldrig växer upp är ett stående problem i mina ögon. Det är en sak att agera omoget eller att dra omogna skämt och vilja vara ung. Är inte direkt gammal själv och beter mig vissa stunder som jag vore tre år; men jag står för det och försöker förändra det som inte är något att hänga i julgranen, så att säga.

Ska man verkligen försöka få läsare på andras bekostnad eller kasta mer bränsle i elden i redan pågående bråk; kan man inte bara ta sina gräl privat. Lös dem privat och smuts kasta inte varandra! Blir så trött på hur det hela hur utvecklats, det ger ju inte direkt några signaler till ungdomar om att man inte ska mobbas på nätet eller hänga ut folk. Vad är det egentligen för ideal Ni blir för de yngre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0