Sömnlös i Uddevalla

Mörkret har sedan länge smygit sig fram, det är knäppt tyst ute om man bortser från en och annan bil som susar förbi fönstret. I soffan intill mig hör man susningar från pojkvännens andetag, datorn surrar och jag kan höra varje hjärtslag. I mitt huvud snurrar tankarna runt runt i ingjutna banor, ungefär som på tågrälsen man hade som liten; en och annan vurpa blir det ju...

När man inte kan sova brukar nostalgin vara som störst, funderingar över vad som är normalt eller inte, vilka ideal som präglar mig varje dag och hur man kan göra morgondagen till en fest. Ticktack ticktack, en minut passerar en halvtimma till två timmar, det lär inte bli mycket sömn denna afton, inte ett spår av trötthet det stadiet är sedan länge passerat.

Sov Gött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0