Skvaller...

Vi fördömer dem som är budbärarna, vi älskar att läsa det och frossa i andras nederlag; men så fort vi själva kommer i fokus blir det helt andra propotioner.


De flesta tjejer har nog någon gång läst en skvallerblaska, skvallrat med tjejkompisarna eller nu mera kikat in på en skvallerblogg. Har många gånger frågat mig själv vad det intressanta är, men även ifall jag inte kommer fram till någon slutsats så finner jag mig själv sitt och läsa om andras nederlag och lögner. Kanske är det för att det känns som man följer en dokumentär eller läser en bra bok?

Ju mer jag grubblar ju mer förvirrad blir jag, hur kan detta koncept vinna i längden? Är vi så missnöjda med våra egna liv eller söker vi ett skratt eller försöker vi häpnas över hur dumma saker andra individer gör/säger. Så som det står i bibeln att den som har ett rent samvete, må kasta den första stenen; är det så man ska resonera eller ska man följa sina djuriska instinkter?!

Av någon anledning så älskar vi att hamna där det är tumult, vi styrs av vår nyfikenhet... Nyfikenheten som varje människa bär på, är positivt och negativt. Vid naturkatastrofer är vi fruktansvärt nyfikna och stanna upp för att se vad som sker istället för att instinktivt, som djuren springa från faran. Vi vill bara vänta lite längre och se vad som sker, innan den djuriskafaktorn även tar sin form hos oss. Men utan vår nyfikenhet vart hade vi varit idag då? Det är ju många saker som vi kommit framtill bara för att vi vill testa det, tänja gränserna ytterligare... Kanske även vår nyfikenhet som driver oss att läsa skvaller, det är nog den bästa slutsatsen jag kan dra, eftersom jag kan inte säga att jag är missnöjd med mitt liv för femöre. Kanske hade jag önskat att vissa saker hade skett på andra sätt, men det är ändå på grund av de lärdomarna jag är den jag är idag...

När man är osminkad och fruktansvärt trött, går hjärnan i högvarv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0