Gästbloggning - Anonym

Kommer ihag hur vi satt och smapratade, vi var ensamma. Plotsligt slanger hon ur sig: "Synd att man inte levde forr i varlden, kanns som att det fanns mer att leva for da". Jag holl med, men sedan nar jag tankte lite narmare pa det sa kandes det alltmer som en tankefalla. Vi vill jamt romantisera det som varit, alltid fa det att se sa mycket mer adelt och rattfardigt ut. Nu sitter jag har mer an ett ar senare, undrar om jag sjalv inte gick i min egen tankefalla. En falla av uppgivenhet, en falla av blindhet. Att inte kunna se vad jag behovde, utan forsokte rationalisera nagot som inte ar rationellt. Kanslor, tro. For vad ar meningen med livet? Det var tanken som flog runt i mitt huvud sa fort jag fick en stund for mig sjalv. Tank pa det. Sjalv kunde jag bara komma pa tva saker. Karlek och att se platsen vi alla lever pa. Sa jag resde runt jorden, sag saker. Upplevde andra kulturer och miljoer. Sag sevardheter och paradisliknande platser. Sag stadernas bakgator och fattigdom. Till en borjan tyckte jag synd om dem. De hade ju sa lite, vissa svalte. Men de hade alla nagot som jag saknade, nagot som gjorde dem alla sa harmoniska. De hade karlek. Inte i form av foralskelse, nej utan i form av omtanksamhet och generositet.

Skrivet av Anonym
2010-02-14

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur stavar du egentligen corre?

2010-02-14 @ 23:44:46
Postat av: ;e l i s a b e t h*

jotack :)<3 sj?<3

2010-02-16 @ 11:22:09
URL: http://elliizzofsweden.blogg.se/
Postat av: c

Gästbloggning dvs jag har inte skrivit det nannanna ;)

2010-02-16 @ 21:08:51
URL: http://corneliafriman.blogg.se/
Postat av: Anonym

men du skulle ju redigera dit lite svenska bokstaver med ju!!

2010-02-16 @ 22:52:48
Postat av: simone

sV: Tack så mycket :D

2010-02-17 @ 14:33:36
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0